Bonbon marcipánnal töltve

Bevallom, mióta először olvastam arról, hogy hogyan lehet marcipánt gyártani otthon (na és persze megosztottam a párommal is eme felfedezést), azóta kacérkodom a gondolattal (és a párommal is sűrűn emlegeti), hogy meg kéne csinálni.

Sikerült beszerezni szilikonos jégkockatartókat, így tegnap elkészítettem a marcipánmasszát és a bonbonokat is.

Házi marcipánmassza: 20 dkg őrölt mandula, 20 dkg porcukor, 4-5 szem keserűmandula (vagy egy fél üvegecske aroma). A mandulát és a porcukor felét összekeverni az aromával együtt. A maradék porcukorból és 0,5 dl vízből szirupot főzni, majd mikor kissé kihűlt, hozzákeveri a cukros mandulához és jól összegyúrni. A végén kapunk egy kb. 42-43 dkg-s masszát.

Tetszik az állaga mert jól formázható, kb. mint a gyurma, így könnyű volt belehelyezni a bonbonos formákba is.

  

A bejegyzés trackback címe:

https://chezchristine.blog.hu/api/trackback/id/tr941091361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orsi(Kiskanál) 2009.04.28. 16:54:43

Gyönyörűek!És biztosan elképesztően finomak is!
MOndd hol találtál rá erre a szilikon formára,nagyon tetszik!
Üdv:Orsi

Chez Christine 2009.04.28. 19:13:23

Szia Orsi, igen nagyon finomak lettek :)
Ha jól emlékszem a Sparban találtam rá erre a formára, de volt olyan is, mintha egy gerezd citrus lett volna. Ja, és a Saturn-ban pedig olyat vettem, ami csillag formájú, de pici szeme és mosolyog. Teljesen jól lehet ezekből kiszedni a bonbonokat, máskor is fogok még ilyen formák után kutatni.
Üdv, Kriszti

Orsi(Kiskanál) 2009.04.28. 19:32:11

Köszi!Én is folyamatosan vadászom ilyen formákra,de valahogy a Sparban még sosem néztem.Igen, én is a sziilikon formáimat szeretem a legjobban használni,ráadásul az áruk se olyan hátborzongató.

GourmandLizard 2009.04.28. 21:24:52

nagyon nagyon nagyon szépek! Gratulálok

beleszólok 2009.08.27. 14:57:10

szia
olvastam, hogy fent vagy a brands-en, gondoltam, érdekel, most megint konyhai eszközös akció lesz. ma 4kor indul:)
brands.hu/kozosseg
süti beállítások módosítása