Anyu szerint... a francia hagymakrémleves

 

Ha Anyuékkal töltünk hosszabb időt, akkor mindig megkérem, hogy csináljon hagymakrémlevest, mert aaaaannnyira finom...

Mindig úgy képzeltem, hogy ehhez valami misztikus tudomány kell, én ezt sosem fogom elsajátítani. Aztán nem sokkal ezelőtt döntöttem, kell nekem ez a recept. Jelentem, egyáltalán nem ördöngőség, és még kézcsók is járt érte :))

Hozzávalók (2-3 személyre)

  • 2 szál póréhagyma (van aki fele-fele arányban keveri a vöröshagymát és a pórét, ízlés kérdése)
  • 5 dkg vaj
  • 2 tyúkhúsleves kocka
  • só, bors (lehetőleg fehér bors)
  • 1 dl tejszín (és kapásból 2dl-ből csináltam, a kiszerelés miatt)
  • keményítő (kb. 1 ek/azaz 20 g)

A hagymát megpucoljuk és alaposan leöblítjük, majd ujjnyi karikákra vágjuk. Vajon átpároljuk, beledobjuk a leveskockákat, sózzuk, borsozzuk, és kb. 2dl vízzel felöntjük.

Lassú tűzön megfőzzük (ez kb. 20-30 perc). Tűzről levéve, hagyjuk kicsit lehűlni, hozzáadjuk a keményítőt és összeturmixoljuk.

Felengedni a tejszínnel + annyi vízzel, hogy krémleves sűrűségű legyen (én ezt most kihagytam, szerintem eléggé krémes lett).

Pirított zsemlekockákra rászedni, és megszórni jó sok sajttal.

 

Merci Maman, c'était délicieux :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezchristine.blog.hu/api/trackback/id/tr5989199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Parizs 2009.03.13. 09:06:08


Érdemes a végén egy pici őrölt pirospaprikával megszórni, mert még finomabb és jól néz ki.

Chez Christine 2009.03.13. 15:47:59

@Parizs: Köszi Anya, ezt elfelejtettem megemlíteni :) Lehet azért, mert mi nem raktunk rá :)
süti beállítások módosítása