Brownie

Wiki szerint a brownie, vagy más szóval chocolate brownie vagy Boston brownie egy csokoládés, szeletelt sütemény. Nevét barna színéről kapta, tetejét néha cukormázzal vonják be. Az első írott forrás, ahol a brownie süteményt említik 1897-ből származik a Sears and Roebuck katalógusból.

A legenda szerint úgy találták fel, hogy egy szórakozott szakács elfelejtett sütőport tenni a csokoládétortába. Számos brownie recept létezik, és sok fajtája nagyon egyszerűen elkészíthető. Recepteskönyvekben gyakran ajánlják kezdő süteményként, mert nem igényel bonyolult műveleteket az elkészítése.

A brownie-t általában desszertként tálalják, néha forró tejjel vagy fagylalttal, ritkábban tejszínhabbal. A fagylaltos brownie-re használják még a brownie à la mode megnevezést is az Egyesült Államokban. Európában a házi brownie készítés nem jellemző, de például a Starbucks és a McDonald’s forgalmaznak kész brownie-t az európai kontinensen.

Hollandiában kendervirágzatot tartalmazó brownie is kapható kereskedelmi forgalomban space brownie néven.

Hát én is megcsináltam a magam brownie-ját, bár én meghintettem egy kevés sütőporral, hogy feljjebb jöjjön.

Egyenesen dupla adagot csináltam...hát ha van a családban nagy étkű csokis, akkor tényleg meg lehet csinálni a dupla adagot, de egyébként nem érdemes, mert nálunk még 2 nap múlva is megvolt, és tényleg csak fagyival, tejszínhabbal vagy sodóval lehet megenni, mert nagyon tömör.

Íme a recept:
  • - 26 dkg étcsoki (a dupla adaghoz én csak 40 dkg-t használtam)
  • - 10 dkg vaj
  • - 4 tojás
  • - 30 dkg cukor (a dupla adaghoz csak 50 dkg-t használtam)
  • - 2 csomag vaníliás cukor
  • - 14 dkg liszt
  • - 10 dkg darabolt dió

Felolvasztjuk az étcsokit a vajjal. Összekverjük a tojást a cukrokkal és a vajas étcsokihoz adjuk. Beleszitáljuk a lisztet, majd végül a diót.
A recept szerint 20 perc alatt megsül a 180 fokra előmelegített sütőben. Hát nekem a dupla adag is kicsit furi volt közel 50 perc sütés után. Persze nagyban függ attól is, hogy mekkora tepsibe rakjuk bele. Bár azt mondják, hogy ez a süti akkor igazán jó, ha a fogpiszkáló még ragad.



A vágás nem lett túl jó, látszik a képen is, na de az íze....hmmmm...nagyon durva :)

A bejegyzés trackback címe:

https://chezchristine.blog.hu/api/trackback/id/tr37409090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerimami · http://www.apaanyakonyha.freeblog.hu 2008.06.10. 09:21:48

Szia!

Régóta keresem ezt a receptet,mindíg vonzott,hogy kipróbáljam.Végre megvan!Köszi érte!:)
Holnap ki fogom próbálni.Ja,és szerinted mi lenne,ha kapcsos formába csinálnám?Mert én eddig még csak úgy láttam,aztán felvágják szeletekre,mint a tortát.Csoda ez a süti,édes,csokis,a közepe folyik (mert az a jó),isteni!
Ha megcsináltam,jelzek!Üdv,és további sok sikert.

Gerimami

Gerianya 2008.06.10. 22:43:06

Nem bírtam ki és meg is csináltam ma délután!Isteni finom!!!Vanília fagyival.... Hmmm....Ha gondolod,majd nézd meg az én oldalamon.
Még egyszer köszönet a receptért!

Krisz mami 2008.06.11. 19:11:20

Szia Gerimami, örülök, hogy tetszett a recept :) Majd kukkolom az oldalad :)

Gerianya 2008.06.19. 21:39:13

Szia!
Lustaságomból,időhiányomból és a kisfiamtól származó kimerültségemből kifolyólag,csak ma sikerült feltennem az én brownie-mat az oldalamra.Ha van kedved,nézd meg!Tényleg isteni,azóta már 2x megsütöttem.
süti beállítások módosítása